ПРО ОБРАЗ І ОБРАЗИ

 
 

ПРО ОБРАЗ І ОБРАЗИ

ЧОМУ УКРАЇНА ЗГАНЬБИЛАСЬ НА ЄВРОБАЧЕННІ 2018?



   Відлунали фанфари Євробачення, але досі лунають образи. І пластилінові фанфари, що їх хутенько ліплять лузери з підлітковою жагою виправдовуватись.

 

   Чому український представник провалився на конкурсі? Гадаєте, чи це провал, чи, як вкидається у публіку «пабєда, нас ні ацинілі»? Останнє місце у журі – чи варто сумніватись, що це провал? Сьоме місце теж - сумнівний успіх. Так, Євробачення – не конкурс суто за 1 місце, але якщо Україна зробила ставку виключно на образ, то треба гідно прийняти провал і неуспіх.

   Не для того, щоб затаврувати тих, хто взяв на себе таку відповідальність, та не бажає відповісти, а для того, щоб далі такі помилки не повторювались.

   Просто наведу цитату українського представника Меловіна - «Я завжди беру до уваги більше глядачів, тому що професійне журі ніколи в разі не прийде до мене на концерти. Другого ІЮНЯ …от… По журі ми не розуміли нічого».

   А мали б зрозуміти, як гадаєте?

 

   Чому образ Меловіна «не прокотив»? Тому, що крім образу не було нічого, що могло б зачепити. Не треба плутати успіх оформлення номеру й подачі артиста із даними самого артиста. Меловін – співак тембру, а не майстерного вокалу. І те, що його не оцінили професійні журі, це насправді, значно важливіше, ніж може здатись на перший погляд.

   Західний шоубіз не працює за принципом аля-улю, суто малювання образу тут не пройшло. Якщо хтось наївно вважає, що епатажні виконавці беруть суто образом, можна лише поспівчувати таким ікспєрдам. І не треба вкотре вигадувати самонавіювання про підтримку глядачами, увага глядачів минає дуже швидко, тим більш, якщо нема авторитету у професіоналів. 

   Загалом Європа обрала мистецтво вокалу, не суто голос, а майстерність володіння ним.  Іронію, а не перегравання із набором не пов'язаних навіть змістом графоманських цитат, при цьому ще й із коверканням англійської, що взагалі нищило будь який сенс.

   Хоча про англійську Меловін говорить, що вчив навіть до школи, кумедно… Як прокоментував сам Меловін зауваження щодо тексту пісні, «там много …забыл это слово… нетривиальных вещей» - йому пояснили, розжували, а він не запам’ятав.

   Отже, розраховувати, що «наші» будуть враховувати помилки й намагатись не робити їх, марно?

ДАТИ ПРОДАТИ

 

   Єдиний успіх продюсерів Меловіна – вони змогли ПРОДАТИ УКРАЇНЦЯМ міф про європейськість Меловіна. Продати європейцям «думку» про те, як має виглядати ЇХ музика не вдалось. Навпаки це, схоже, обурило журі Європи, ну не так виглядає єврокультура, причому ані традиційна, ані модерна.     Власне, якщо людина хоче зробити щось суто своє, нове, вона навпаки не припускає й думки про кальки та шаблони. У даному ж випадку … «забыл это слово»…

   Що говорили, коли минулого року Меловін не переміг у відборі? Пацан, ти крутий, тебе недооцінили / змухлювали тощо?

   Що ми бачимо та чуємо зараз? «Я не сприймаю критику коли мені не кажуть, що не так» - каже Меловін на прес-конференції, влаштованій російською «Комсомольською правдою». 

   Справді??? То на Євробаченні хтось мусить розжовувати, що не так, серйозно?

   Жоден з авторитетних експертів не оминув образ Меловіна, але при цьому всі лишили поза увагою вокал, ось, що не так!

   І власне, відповідав такою фразою Мел на цитату про абсурдність тексту пісні, кальки в образі, погану вимову… наче ж теж чітко сказано, ЩО не так.

 

ПОЛІТИКА

 

   Саме тому й результати такі. Політика у голосуванні за Меловіна була, але лише у 2 країн, які на фоні нулів дали Україні аж 6 та 5 балів. Оце й була політична гра «по дружбі». Звинувачувати аж 40 країн із 42 (без України, яка не могла голосувати за свого) доволі нерозумно й по лузерськи.

 

   Особисто для мене важливіше те, що ані Україна, ані вся Європа не побачила найбільшого сорому – пропагандонського голосування українських ботів та вати за російський сценічний жах. 

 

 ОБРАЗИ НА КОНКУРСІ

 

   Чи була помилкою ставка на образ? Була ставка на невдало обраний образ. Не перемогла б Кончіта Вурст без сильної пісні. Як не переміг минулого року представник Чорногорії із косою. І водночас як майстерно доповнила пісню Салватора Собрала його ефектна, дещо фрікова, манера поведінки. Але …саме доповнювала, а не заміняла.

   Не лише українські продюсери помилились з образом виконавця. До початку конкурсу Бельгія із красивою піснею за прогнозами букмекерів іноді навіть доходила до 5-ки переможців. Але нема такого витвору, який не можна було б зіпсувати, особливо, якщо дуже постаратися.

   Від виступу Сеннек просто профломка якась була, так і читалось запудрення мізків від супер-пупер-піарників, мовляв, «оце буде значити таке…, а оце – отаке!» Наприклад, єдність із публікою.        Так само політолухи впарюють повну маячню своїм замовникам, а потім, піджавши хвоста, вже публіці впарюють , що «ці руки не крали насправді надзвичайно крутий посил», …а не посміховисько.

   Отак і зробили провальний номер насправді красивій та потужній пісні. Такій яскравій у кліпі співачці на сцені несподівано забракло харизми.

   Образ був явно недопрацьований. Гарна страва без гарніру, все вийшло однаково …ніяково. 

   Якщо ви, так само, як і я, бачили у пісні-образі-кліпі Сеннек Аланіс Моріссетт, Шеріл Кроу (про Hooverphonic мовчимо) - може, варто було взяти Сеннек до рук гітару?

   Чи хоча б губну гармошку дістати hand із pocket, та щось грайливо-тужливе затягти?

   Це було б значно ближче до публіки, яка напевно, очікувала драйв чи справжню чарівність? Вільний потік та іскристість мелодії просто не були «показані» на сцені.

   Адже це ніякий не конкурс суто пісні, по ТВ ми не лише чуємо, але й бачимо. Тут якраз бачити було нічого. 

   Очевидно, що номер Бельгії був розрахований на створення образу перш за все природного й жвавого, це навіть намагались підкреслити прямою й візуально майже тактильною комунікацією на сцені із глядачем.

   Так само й представник Австрії у другому куплеті «пішов у народ». Але в австрійця вийшло, а в бельгійки – ні. Ага, у нього ж і голос тремтів, і сам він хвилювався чи не більше навіть за Алєксєєва, чиє нервування вже стало притчею.

   Але хвилювання Сезара показало глядачам живі почуття й переживання. І хай як не виглядала допомогою глухонімим його рука біля скроні на словах «у моїй голові», але сором’язлива й світла усмішка, сяючі очі залагодили всі недоробки.

   Як і у Сеннек, у Сезара був дуже креативний та красивий кліп, з елементами загадковості. Сеннек винесла загадковість на один єдиний перший кадр сценічного виступу, далі «згаснувши» на очах.

   Сезар за великим рахунком взагалі відмовився від візуального екстракреативу. Але зумів краще за бельгійку показати «живість» образу.

 

 

ГРАЙТЕ НА ГАРМОНІЇ

 

   Отже, бачимо наочно важливість гармонії образу й пісні.  

   І тут найважливіше питання щодо поразки українського учасника. На що українці розраховували?     Пересічна пісня. Абсолютно посередній вокал, скоріше, даруйте, суто тембр, голос із парою вокальних прийомів.

   Але ж, як ми пам’ятаємо, пан мудрєйший в українському журі (так, знов журі) сказав, що вся Європа буде так ходити…. Тобто чітко та ясно висловив, на що саме були сподівання України на конкурсі – на зовнішній вигляд виконавця, та й усе. А чи хоч хтось подумав, що буде, якщо образ просто отак візьме, й не пройде, не зачепить, та навіть і не зацікавить? Чи таке й на думку нікому не спало? У якому віці з’1являється розуміння варіантності подій?

   От і не вразив такий собі хлопак з «особливим» оком і такою ж особливою вимовою безглуздого набору речень (ми ж пам’ятаємо, що Меловін знає слово «нетривіальність») досвідчених європейців, які вже такого бачили-перебачили.

   З якого дуба взагалі впав той міф про нібито європейськість Меловіна? Щодо зовнішніх прикмет вже розібрались, з піснею й виконанням теж. То на що розраховували ті, хто делегував саме Меловіна на Євробачення 2018?

   Може замість «нетривіальності» треба було пояснити хлопцеві, що є «логіка»? Причинно-наслідковий зв’язок – якщо - то – якщо ви делегували на конкурс абищо, то й отримаєте належну оцінку. Ну вчіться, врешті, бодай елементарній логіці, відповідальності.

   Що оцінювали глядачі? Кожен своє, звісно, що багато народу щиро не зрозуміли маячню тексту, не розчули те жування вимови, та й не кожен ще бачив «красіві вогники», таких вдалось вразити. Щира вдячність всім діаспорянам, хто віддав голоси за рідну Україну.

   Ну не вдалось втюхати Європі образ псевдо європейського співака.

 

   Чому саме Меловін «пройшов» відбір на Євробачення? Якщо, звісно, вважати допустимим, те, як відбирали-відбирали та відібрали….

   Відповідь проста – саме через отой міф. Пустий, нічим взагалі не підкріплений суто міф. Про те, що суто «не такий» вигляд вже робить вас «європейцем». Уявляєте, як просто у когось там під прибитої до голови кепкою?

   Але саме цей міф став великою мірою чинником високих оцінок Меловіна на українському відборі. І якщо голоси журі великою мірою залежали від забобон і погроз раденьких прихильників міфу, то глядацькі голоси великою мірою ті раденькі й забезпечили.

   Тому на Євробачення 2018 Україна послала образ, не вокал, не пісню, а суто образ і суєту навколо нього.

   Не спрацювало, просто прийміть це й враховуйте надалі.

 

   Але якщо публіка мусить визнати все це зараз, то продюсери єврошоу від України мусили, зобов’язані були зрозуміти це раніше.

   Це молодий хлопець може самовпевнено та …раденько нахапати купу шаблонних цитат, проспівати це смішною зюзюзюкалкою з англійських слів українською (чи російською?) мовою і вважати, що тепер він у Бога за пазухою. А поважні й досвідчені люди мусили ой, як обережно й зважено все розрахувати.

   Але купились всі, публіка на МІФ про прямо таки європейськість через англмову й зовнішність, менеджери та продюсери – бо Данилко сказав? 

 

   Нещасний народ у пошуку голих королів. І перш, ніж горлопанити протіффф журі, згадайте, як любила публіка усіляких Шатунових. В опусах про поганих та крадену перемогу прямо таки вуха Кіркорова стирчать.

   Сьоме місце не є почесним, підтримувати треба ТАЛАНТИ. 

   То що, панове, знову наступного року послухаєте спіца-ікспєрда, якого запрошують іноді до Еуропи тупо пореготати із матеріалу 10-річної давнини, абсолютно не цікавлячись його зростанням, як артиста? Знову буде «відєть, как вся Європа так ходіт»?

   Данилко розуміє, що споживач його продукту – Росія, і він би летів та перекидався потішати жуючи російські роти (чи хтось скаже, що він еліту розважає гоцанками?) …але боїться втратити й останнє, знає вже, що не стабільна Росія у прихильності.

   Але нащо ж йому дають на українському ТБ крісельця то там, то тут? Теж за матеріал, на жаль, 10-річної давнини. Для такого сорому?

 

 

   Чому стільки уваги людині, яка оханулась, тому не побачить, як «вся Єффропа будіт так хадіть»?

   Тому, що перемагати треба чесно. Дама із ган_онами у грудях з часом стала примітивною бабою, втім, схоже, здичавілою від почуття власної важливості. Ну так, другий рік поспіль на згадках вумного слівця «модуляція» робити акценти, це … дуже крута тітка, чи то пак, дядько.

 

   Коли один із суддів українського відбору у прямому ефірі звинуватив конкурсантку у надзвичайно високій, віртуозній майстерності, «вкинувши» перед самим голосуванням сумнів, дехто кинувся старанно шукати виправдання для такого неподобства, мовляв, панові можна. Він же пан (суддя).

   Коли судді всієї Європи майже одноголосно оцінили виступ Меловіна, як не вартий уваги, ті самі «дехто» розвернули флюгерки, буцімто журі та судді – взагалі повинні ніякого впливу. Не чули фани про логіку, мислення.

   Як написала одна «меловінаторка», яскраво змалювавши загальний образ своїх співтоваришів, Меловін - «фотогігієнічний співак». Краще й не змалюєш отих любителів голих королів 10-річної давнини та веселих картинок-міфів.

   Журі погане їм. Ніби не журі визначає учасників талант-шоу, не журі на відборі представника на Євробачення було. Власне, коли член журі по наговорив «я уже віжу, как вся Європа будєт так хадіть», то народ повірив, журі – то було карашо. А тепер не карашо? Ох, як все змінюються!

 

   Варто зупинитись на моменті вкиду сумніву для публіки, схоже, не надто шанованої членом журі українського відбору. Як заявив пан Данилко, йому хтось десь дзвонив, далі Данилко вже сам зателефонував до керівництва телеканалу, організаторів.

   І тут сама родзинка – Данилко телефонував для з’ясування питання «живого» виконання, чи про погоду спитати?

   Для з’ясування питання щодо «живого» виступу. Якщо він телефонував, то мав би отримати відповідь? Звісно, що так. Якщо його не послали подалі, мовляв, і так підтоптаному дали роботу, то не набридай. Тільки цей варіант лишається, якщо Данилко так і не отримав відповіді аж до прямого ефіру.

   І так само алогічними були виправдання Данилка його матюка у прямому ефірі популярної програми. Чого ж він вдавав «правильного» у кріслі «Х-Фактору», сварячи конкурсантів за пісню Шнурова?

   Ох і поважає Данилко публіку, схоже, щиро лічнащітаіт, що все, що не кинь, «схаває»?

Отакий образ вже публіки, звичайних людей. І звичайні люди наступного року знову чекатимуть українських відбіркових концертів, а далі й самого Євробачення у Ізраїлі.

   Хтось, мабуть вже й відмазку чергову матиме – хто винен?



Создан 24 мая 2018



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником
 
BannerFans.com Rotaban.ru - биржа баннерной рекламы