Нахабний фрукт Кампанія компанії-челенджера

 
 

Нахабний фрукт Кампанія компанії-челенджера

Як розуміє будь який бізнесмен, чи виробник товарів, послуг, мета бізнесу - це задоволення запитів суспільства. І без постійного зв'язку із тим самим суспільством вести успішний бізнес не можливо.



    Як розуміє будь який бізнесмен, чи виробник товарів, послуг, мета бізнесу - це задоволення запитів суспільства. І без постійного зв'язку із тим самим суспільством вести успішний бізнес не можливо.     

   Комунікації ж здійснються як для моніторингу просування компанії та її товарів чи послуг, їх відповідності суспільним запитам, так і для формування нових запитів. Усе це має бути враховано у побудові стратегії компанії та плануванні тактики просування. Звісно, кожному приємно стати  революціонером у певній галузі виробництва, Ейнштейном товарів і Архімедом послуг, але в реаліях виявляється не так багато ніш, ще не зайнятих іншими компаніями.

   І тоді дух авантюризму та прагнення до вершин надихає чергового героя бізнесу на просту, але важливу думку - а чим ми гірші, навіть за провідних діячів обраного ринку? І ця думка правильна, компанії-лідери мають не забувати про конкуренцію й постійно вдосконалюватись, покращуватись і розвиватись. Якщо ти не враховуєш суспільні запити та не відзиваєшся на них дзвінким голосом ділка-профі, то це зроблять більш спритні й здогадливі конкуренти. І це справедливо. Тому саме про конкуренцію, постійні комунікації зі споживачами, їх залучення, апелювання до справедливості та інших, не менш значущих цінностей ми поговоримо у статті.

   Отже, ви прийшли на ринок певних товарів, знайти специфічну, не розроблену іншими компаніями, але вкрай важливу для споживача грань, нішу тощо не змогли... І що, лишатись середнячком? Вихід є, - обрати стратегію просування із конкуренцією із самим лідером ринку. І стати його єдиним конкурентом. Це можливо, і приклади успіху такої стратегії є. Рекомендуємо до прочитання книгу Адама Моргана й Марка Холдена «Повалення. 10 способів розказати про бренд-челенджер». В ній розповідається про стратегії компаній, які протистоять лідерам ринку. Умовно тип компанії-челенджера, яка посягає на святе місце номер 1, називається "нахабний середнячок", "нахабний фрукт". Так називатимемо цей тип стратегії і ми, отже, мова про нахабний фрукт.

   Провідним посилом і маркером такої компанії є ілюзія відсутності у неї інших конкурентів, представлення на ринку виключно двох серйозних гравців, - провідної компанії-лідера, якій нахабний фрукт протистоїть, і власне, самої компанії-нахаби. Наступною складовою є атака на монопольний стан компанії-лідера, критика її товарів і позиціонування власних товарів, передусім як єдину альтернативу компанії-монополіста.

   Інструменти, якими нахабний фрукт іде до досягнення цілей, прості, - вже вищезгадана критика становища й товарів чи послуг лідируючої компанії, постійний зворотній зв'язок із споживачами, дослідження і, що архіважливо, оприлюднення громадських думок, відгуків споживачів, апелювання до їх волі й бажань щодо товару й негайний відгук зі свого боку. Впроваджувані зміни, модернізації, поліпшення обов'язково мають як аргументацію саме відгук на суспільний попит, думку та бажання споживачів. Нахабний фрукт порівнянює пропозицію свою й компанії-лідера, наголошує на власних перевагах і підкреслює недоліки конкурента, якого обов'язково позиціонує, як єдиного на ринку. Конкурентне позиціонування нахабного фрукта є постійним і невпинним. Так само постійною є PR-кампанія компанії-нахаби. Це - постійний пошук нових можливостей, акцентів та приводів, як для критики конкурента, так і для висвітлення власних вигідних сторін, а то й просто згадки про себе.

   Важливою тактичною складовою є також "гуманна" тема, нерідко такі компанії позиціонують себе із буквальним меседжем "більшої людяності". Нахабний фрукт не надає всього лише товар, він економить кошти споживача, надає йому товар, більш відповідний його запитам, товар із змістовною вагою, а не вагу бренду. Тут простір для фантазії у проявах людяності та турботи про споживача не лише як клієнта, але й передусім, як людини, з висвітленням емпатичного підходу компанії-челенджера. І споживач також не просто купує кращий товар, але, і це найголовніше, купуючи товар нахабного фрукта, підтримує його як єдиного конкурента бренду-лідера. У цьому вже експлуатація людяності-відповіді споживача до компанії.

   Перелік PR-інструментів у такому разі безмежний, це і кольорова гама, і соціальні меседжі, і апелювання до практичної складової, як от розумність вибору. Потенційний споживач мусить замислитись щодо простого питання - чому я мушу купувати товар лідера, якщо є "нахабний фрукт"? Вже саму таку фразу можна сегментувати за акцентами і втілювати у комунікаціях зі споживачем. ЧОМУ я мушу? ...я МУШУ? Компанії-ЛІДЕРА (тут добре спрацюють правильно побудовані посили до практичності, розумності вибору - "нащо платити за бренд, лідера - ВСЬОГО ЛИШЕ БРЕНД, ІМ'Я?)

   Наприклад, компанія King of Shaves є челенджером монстра індустрії Gillette. Її гаслом є запевнення, що вона завжди пропонує «на 50% більше». Цікавим є досвід King of Shaves із продажем по суті  акцій компанії (пафосно названих "облігаціями гоління"), із їх позиціонуванням як внеску у створення компанії, яка перевершить Gillette. Експлуатування соціальної та гуманної складових очевидне, так само використано й образи споживача, як творця й піклувальника, керівника. Адже існуюча  монополізація ринку означає й відповідний контроль і утримання лідером зависоких цін. І подолання цієї несправедливості посильне саме для компанії-челенджера, нахабного фрукта. Звісно, разом із споживачами, які одночасно можуть бути й борцями, й гарантами, і контролерами, й креативними творцями. Оскільки архетипний підхід дає можливість і залучення класичних архетипів, і створення нових, то й тут інструментарій не вичерпний. Тому для PR-відділу компані не може бути "я не зміг", є лише "не використав усі можливості".

   Стратегія нахабного фрукта доцільна при запуску нового товару у категорії, що розвивається, при перезапуску товару та для підтримання бренду на ринку... тобто у будь який час. І звісно, постійний моніторинг і відповідний до показників рух, мусить бути не лише у обраній стратегії. Нерідко трапляється, що компанія-челенджер змінює стратегію задля досягнення нових цілей. Адже цілком гармонійним є перехід нахабного фрукта у категорію демократизатора. Скажімо, позиціонуючи товар як не просто інший, кращий, доступніший, а саме як доступний КОЖНОМУ. І боротись разом із демосом-народом за цю безумовно благородну справу... А це вже ще трохи - й інша стратегія - Захисник простого люду.



Создан 05 дек 2016



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником
 
BannerFans.com Rotaban.ru - биржа баннерной рекламы